«کمدی چسب هل» نماد «اخلاقیات جدید» سرمایه‌داری در ایران

واکنش‌ها به «قوانین» کارخانه «چسب هل» در شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است. کارخانه‌ای که خواندن نماز در آن اجباری است. مردان تنها اگر متاهل و زنان تنها در صورتی که مجرد باشند می‌توانند در این کارخانه استخدام شوند.

به خواندن ادامه دهید

ایام قاعدگی، روزهای دشوار زنانه-ماهرخ غلامحسین پور

«روزی دو بار می‌روم حمام… صبح و شب! اما باز می‌گوید بوی خاصی می‌دهی. بوی قاعدگی! عطر و ادوکلنم را خالی می‌کنم روی تن و بدنم… بارها از نزدیک‌ترین کسانم می‌خواهم توجه کنند و به من بگویند آیا بوی ناخوشایندی می‌دهم؟ تقریبا همه می‌گویند متوجه بوی خاصی نشده‌اند. اما او ول‌کن ماجرا نیست. هر بار دماغش را چین می‌دهد و اخم می کند. با اینکه می‌خندم و به شوخی برگزار می‌کنم اما نمی‌توانم انکار کنم که ته قلبم رنجیده‌ام. تمام آن روزها احساس می‌کنم به قدر کافی به من توجه نمی‌کند. کم‌محلی می‌کند، حتی حاضر نمی‌شود لمسم کند. حین برداشتن یک بشقاب از داخل کابینت جوری از کنارم عبور می‌کند که با من تماس نداشته باشد. آنقدر که حس بیزاری و آویزان شدن ته دره ومعلق شدن بین زمین و آسمان به من دست می‌دهد…»
به خواندن ادامه دهید