مردان در خشونت‌های جنسی به راحتی تبرئه می‌شوند

سعید معیدفر، جامعه‌شناس با اشاره به اینکه درباره خشونت‌های جنسی در کشور به شدت خلاء قانونی وجود دارد گفته مردان در خشونت‌های جنسی به راحتی تبرئه و زنان متهم می‌شوند.
به گفته این جامعه‌شناس خشونت علیه زنان جنبه‌های مختلفی دارد و از موضوعات مربوط به حضانت گرفته تا حق ارث اشکالاتی به قانون در زمینه حقوق زنان وارد است و تقریبا همه جا شاهد بی عدالتی‌هایی در بحث جنسیتیم.
ادامه مطالعه

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از گم شدن کودکان خانواده‌های آسیب‌دیده می‌گوید/ ناپدیدشدگان کوچک /زهرا جعفرزاده

اعداد غیررسمی با آسیب‌های غیررسمی و افرادی غیررسمی‌تر، چرخه عجیبی از بحران‌ها را پدید آورده؛ افرادی که نه تولدشان گواهی دارد و نه مرگشان. مثل سایه می‌آیند و می‌روند و کسی هم از سرنوشت‌شان خبری نمی‌گیرد، مثل زنان کارتن‌خواب، زنان معتاد، زنان گرفتار آسیب و نوزادانشان، کودکانشان که وضع وخیم‌تری از سرگردانی دارند.
ادامه مطالعه

همبستگی با پینار سِلِک فعال حقوق زنان و سردبیر مجله‌ی تئوریک فمینیستی «آمارگی»

در ترکیه و در جهان، افکار عمومی شاهد بی‌عدالتی دیگری از سوی دستگاه عدالت در روند قضایی پینار سِلِک است. روندی قضایی که تا کنون نوزده سال طول کشیده و برای پینار و همراهانش به شکنجه‌ای روانی بدل شده است.
پینار سلک در سال 1971 در استانبول به دنیا آمد. مادر پینار ،آیلا سلک، داروخانه داشت، داروخانه‌ای که محل تجمع، تبادل نظر و ملاقات بود. پدر او ،اَلپ سلک، وکیل و از مدافعان حقوق بشر است. پدربزرگ پینار ،هاکی سلک، از پیشگامان چپ انقلابی و از پایه‌گذاران حزبِ کارگران ترکیه (TIP) بود. بعد از کودتای 1980 پدر پینار دستگیر شد و پنج سال را در زندان به‌سر برد.
ادامه مطالعه

تغییرات اقلیمی مسئله‌ای فمینیستی است نوشته‌ی لینا انگشتورم[2]/ ترجمه ی مهتاب محبوب

بیدارزنی: تغییرات اقلیمی نگران‌‌کننده‌ترین بی‌عدالتی جهانی پیش روی نسل‌های حاضر و آینده است و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حقوق بشری زمانه‌ی ما.
ادامه مطالعه