وضعیت وخیم جسمانی مریم ضیاء، فعال حقوق کودک در زندان

وضعیت وخیم جسمانی مریم ضیاء، فعال حقوق کودک در زندان
وضعيت جسمی خانم مريم ضياء فعال کودکان در ششمين روز اعتصاب غذا به وخامت گراييده ولی بازجويان وزارت اطلاعات از تن دادن به خواسته به حق او خوداری می کنند. خانم مريم ضياء از فعالين کودکان کار و خيابانی در ششمين روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به ادامه بازداشت غير قانونی و غير انسانی توسط بازجويان وزارت اطلاعات وضعيت جسمی اش به وخامت گراييده. او از ضعف شديد،سر درد و ساير عوارض اعتصاب غذا رنج می برد . خانم ضياء به خاطر بيماری که دارند ناچار به استفاده از دارو هستند و اين داروها بدليل در اعتصاب غذا بودنش تاثيراتی خطرناکی بر سلامتی وی باقی خواهد گذاشت.
بيش از ۲ هفته پيش به همسر او، آقای منصور حيات غيبی از طرف فردی بنام نو فرصتی بازپرس امنيتی شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب شهر ری اطلاع داده شد که با سپردن وثيقه ۳۰ ميليون تومانی همسرش را می تواند آزاد کند. آقای حيات غيبی با صرف هزينه های زيادی و با به توقيف گذاشتن سند منزلش و انجام تمام مراحل اداری آن به شعبه ۱۱ بازپرسی مراجعه کرد. ولی نو فرصتی با آوردن بهانه های واهی تلاش داشت که مانع آزادی خانم ضياء شود.خانواده اش پيگير علت عدم آزادی خانم ضياء از بازپرس امنيتی بود که گفت تحت فشار( ياسری بازجوی وزارت اطلاعات) قرار دارد که خانم ضياء را آزاد نکند.نو فرصتی در اقدامی غير معمول و در آخرين لحظات اقدام به تنظيم دادخواست و ارسال پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب کرد و بدين ترتيب عليرغم در توقيف بودن سند منزل به بازداشت غير قانونی او ادامه ميدهند.
لازم به يادآوری است که خانم مريم ضياء ۴۰ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند و از فعالين حقوق کودک می باشد.در تاريخ ۱۰ دی ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به بند مخوف ۲۰۹ منتقل شد و پس ۲ ماه بازداشت در بند ۲۰۹ به بند زنان زندان اوين منتقل شد او در کنار زندانيان عادی و خطرناک قرار داده شده است . فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،نسيت به جان خانم مريم ضياء فعال حقوق کودکان که با فشارهای غير انسانی و اقدامات غير قانونی او را وادر به اعتصاب غذا کرده اند هشدار می دهد و از کميسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ويژه زنان،دستگيريهای خودسرانه سازمان ملل متحد و يونيسف خواستار اقدامات فوری برای نجات جان او و آزادی بی قيد وشرط وی است. کمیته گزارشگران حقوق بشر

بیان دیدگاه