هیلا صدیقی، شاعر جوان در چنگال اطلاعات سپاه

جهان زن ـ بالاخره سازمان اطلاعات سپاه که تحمل شعرهای زیبا و ضداستبدادی هیلاصدیقی را هم تاب نیاورد و با احضار او و تفتیش خانه اش برای او پرونده ای تشکیل داده و این پرونده را به دادگاه فرستادند تا زبان او را نیز قطع کنند. آن ها با تلاش برای پرونده سازی برای او و اخراج از محیط کارش، قصد دارند تا مردم را از شعرهای با مضمون و آتشنیش محروم سازند. اما او همچنان محبوب قلوب است. سربازان گمنام امام زمان تحت ریاست حسین طائب، بر این باورند که گویا با این اقدامات در آستانه ی سه شنبه های اعتراضی می توانند مردم را بترسانند. اما باید بدانند چنین جسارت هائی آتش خشم و شعله های نفرت جوانان و مردم را برافروخته تر خواهد ساخت

سروده ای از هیلا صدیقی که ماهیت سپاهیان کودتاچی را بر ملا می کند و خشم آن ها را برانگیخته است. پیش بینی درخشان این شاعر جوان در باره خیز مجدد جنبش را اینجا ببینید

هیلا صدیقی، شاعره جوان و فعال مدنی و سیاسی که بعد از انتخابات شعرهایی با مضامین اجتماعی – سیاسی سروده بود همزمان توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران احضار و پرونده اش به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

این شاعر جوان که در انتخابات سال 88 از جمله طرفداران میرحسین موسوی بود از آذرماه امسال به وزارت اطلاعات احضار شده بود و روزانه ده تا 11 ساعت مورد بازجویی قرار می گرفت. در عین حال همزمان پرونده ای از او در سازمان اطلاعات سپاه نیز تشکیل شده است و ماموران امنیتی با حضور در منزل وی، به جست و جوی خانه پرداختند و اطلاعات شخصی او را نیز ضبط کردند.

او در پاسخ به خبرنگار «ندای سبز آزادی» در مورد این بازجویی ها گفت که ترجیح می دهد سکوت کند و منتظر تشکیل دادگاهش بماند. خانم صدیقی در عین حال اضافه کرد که هیچ اتهامی را نمی پذیرد و همواره چه پیش و چه پس از انتخابات در چارچوب قوانین رسمی کشور فعالیت کرده است.

خانم صدیقی از جمله فعالان انتخاباتی در ستاد 88 و رئیس ستاد باران بود و شعرهایی از این شاعر جوان به صورت کلیپ در دوران انتخابات پخش شد که معروف ترین آن «شکست سکوت» با مطلع «از خاک سکوت آتش فریاد بسازیم، من با تو و ما میهنی آباد بسازیم» بود. شعار تبلیغاتی اصلاح طلبان در جریان گرلمیداشت سالگرد دوم خرداد در استادیوم 12 هزارنفری آزادی با عنوان «صد واقعه چون دوم خرداد بسازیم» نیز توسط هیلا صدیقی ارائه شده بود.

از جمله شعرهای خانم صدیقی که با استقبال بسیار زیادی هم مواجه شد می توان به «زن ایرانی»،» کلاس درس خالی مانده از تو»، «شب آیینه ها»، گل مریم»، «بابا» و «سبزست دوباره» اشاره کرد.

هیلا صدیقی که در یکی از سازمان های شهرداری تهران کار می کرد تابستان امسال به دلیل فشارهای سیاسی، خارج از محیط کار مجبور به استعفا شد.

هيلا صديقي، گرفتار سپاه و اطلاعات

روشنگری. اخبار رسانه های اجتماعی حاکی از احضار هيلاصديقی شاعر جوان توسط وزارت اطلاعات است. بنا بر اين گزارشات هم اطلاعات و هم سپاه از او بازجويی های طولانی به عمل آورده اند.

تعقيب و آزار اين شاعر جوان که شعرهای او وسيعا مورد استقبال نسل جوان قرار گرفته است، در حالی صورت ميگيرد که شاعران مجيزگوی به رسم دربار قاجار در بارگاه «رهبريگانه»، «شرفياب» شده و برای مدايحی که در خدمت به او سروده اند صله ميگيرند.

هيلا صديقی گفته است هيچ اتهامی را نمی پذيرد و چه پيش و چه پس از انتخابات در چارچوب قوانين رسمی فعاليت کرده است. اما جرم اصلی هيلاصديقی اين است که برای گرفتن صله شعر نسروده است.

در ويديوی زير هيلاصديقی را در حال خواندن يکی از شعرهايش می بينيد که حول مضمونی دردناک سروده و بسيار با احساس و زيباست.

ویدئوی شب آئینه ها

کلاس درس خالی مانده از تو

20 پاسخ

  1. آخوند به گند و کثافت تازی نامه عادت دارد و فضله تازی به چشم و دهان مالیدن، آخوند و مزدورانش چه به شعر زیبای پارسی‌ و گردافرینان ایرانزمین .به امید روزی که آخوند و لباس تازی مثل حزب نازی در آلمان ممنوع شود.و این دور نیست که کثیفترین موجود شبیه انسان در ایران نابود شود.

  2. Dar Iran kasi nist ke betooni in jenayatkaaran ra sar be nis koneh.

  3. dorod bar KASRA….BERASTY ARABHA RA CHE BE ADABIATE IRANE MOTAMADEN????

  4. vaghti alah karam ostad beshe hamin mishe

  5. ندا آمد بگوید رای من کو؟
    صفا و مروه و آن سعی من کو؟

    شرافت کو؟ ،صداقت کو؟،صفا کو؟
    کرامت کو؟ ،سلامت کو؟، وفا کو؟

    تقلب رفته تا عرش و کسی نیست
    رسد دادم بگوید رای من کیست؟

    ازاین روحانیان فریاد رس کیست
    رسد دادم بگوید حق من چیست؟

    ندا آمد بگوید نیست خسته
    در باغ شهادت نیست بسته

    اگر باشد دلیری و رشادت
    که گوید،رای من کو؟، کو؟ عدالت

    کجا رفت است؟ اسلام و سلامت
    کجا بود است؟ ضامن یا ضمانت

    ندا آمد به میدان گفت جانا
    کجا رفت است رای من؟ پیر دانا

    ندا آمد سرآید این ترانه
    رساند داد خود را تا کرانه

    بگوید ای خلایق رای من کو؟
    کجا رفته عدالت درد دین کو؟

    ندا آمد بگوید ای خلایق
    بدزدیدند رأی ما بی سلایق

  6. نگهبان رأیم بدزده رأی
    بریده بود دست هر دزد رأی

    خیانت کند در امانت کسی
    که او را نباشد ز ایمان بسی

    نگهبان و دزدی که هم کا سه اند
    سگ و روبهی کو که هم لانه اند

    نمک کو بگندد دگر چاره نیست
    قضا چون چنین و چنان، چاره چیست؟

  7. نگذارید کروبی و موسوی و چراغ خانه شان, مسله اصلی جنبش سبز ایران بشود. باید از تک تک شیرزنان و شیر مردان این سرزمین دفاع کرد. هدف رژیم از ساقط کردن پایه های عقیدتی و رنگین کمان بودن این جنبش است.

  8. وظیفه ی هر ایرانی است که نگذارد حتی به او کوچکترین بی احترامی بشود.

  9. آخوند جماعت یعنی کثافت .این گداهای مفتخور و متحجر و روباه صفت .نه تنها بویی از انسانیت نبرده اند . بلکه در جنایت و سبعیت روی هر جنایتکاری را سفید کرده اند . جوانان و ملت ایران باید بدانند که اسلام و قوانین آن با دمکراسی و آزادی در تضاد است و بدین علت است که آخوند مخالف آزادی است .امیدوارم روزی برسد که ملت ایران رنسانس مذهبی را پشت سر بگذارد .و تمامی حوزه های جهل و جنایت آخوندی را با اون طلبه های بی شعور و و آیت الشیطانهای جنایتکار و کتابهای جهل و کثافتشان یکجا به آتش کشیده و این وحوش آخوند را زنده زنده بسوزانند . سوزاندن آخوند یعنی سوزاندن شیطان وجهل و این کثافتها برای همیشه ریشه کن شوند.

  10. شعرهای خانم هیلا صدیقی اشکارا اعتراض به استبداد و دیکتاتوری این حکومت هست و این حکومت هم عادت دارد هر ندای که در ان اعتراض به این سیستم هست خاموش کنند .

  11. پیروز باد انقلاب مردم ایران،برقرار باد حکومت انسانی،نابود باد حکومت اسلامی

  12. زمان/زمان احتیاط و سکوت نیست.هیلا ها را حفظ کنیم

  13. ویرایش تازه استاد سعدی از شعرش بعد از شناخت کامل آخوند جماعت در این 30 سال جنایت غارت و تجاوز به تمامی معنای آن!!!

    جز آخوند و ملا که غارتگرند
    بنی آدم اعضای یک دیگرند

  14. ta dir nashode bayad kari kard dar roze 4 shanbe sori bayad hamashon ro atash zad baraye hamishe faghat hamin 4 shanbe sori sale dighe bedon akhonda faghat miraghasim dar tamame jashnhayman

  15. marg bar islam akhond

  16. سلام سبز
    مرحوم پدر بزرگم میکفت
    ناموس خود را به دوکس نسپا ر
    یکی شراب خوار دومی آخوند
    ( البته به اسثثنا عده بسیار کمی که مرد خدا هستند- اینو خودم اضافه کردم)
    در پناه حق

  17. به یاد شقایق در بند
    کلام در وصف قلبت می نگنجد‏
    دلم در لابلای غصه های تازه میجنگد
    تو را تنها نمیبینم در این راه‏
    تویی که میدرخشی در شبانگاه‏
    تمام نوجوانان دل خاور میانه
    همه شیرین تباران سراینده چکامه‏
    به هر کس کز عدو داغی است در دل‏
    به بارانی که میبارد بر این ویرانه ساحل‏
    به پشتت کوه داری خواهرم همچون دماوند‏
    دلم را پر کن از باران چو سیوند
    در این ویرانه ماتم گرفته‏‎ ‎
    کدامین دست ناپاک قصد گلچیدن گرفته‏
    بشکند‎ ‎
    بشکند دستی که از ترس شقایق
    ساقه ات را میفشارد در حضور این دقایق
    کور باشد آن عدو از شرم و صبر بی نیازت
    میشوم پشتت به هنگام نیازت‎ ‎
    خواهرم ای سرور پاکی و مردی
    خواهرم ای سرور پاکی و مردی
    دلت را کن ز غم خالی خالی
    سعید رحمانی

    • هیلا جان . . .
      گمان مبر که فراموش شده ای من و بقیه تمام جوانان عاشق وطن حضور دوباره هت را از خداوند ایران آرزو مندیم
      سحر نزدیک است
      کمی تاخیر دارد ولی می آید
      سعید رحمانی

  18. با سلام خدمت همه برادران ایرانیم!
    من یک افغان هستم و از کابل مطلب دستگیری خانم هیلا صدیقی را خواندم.
    برای اولین بار تصویری از دکلمه ی شعر توسط هیلا جان را از طریق یو تیوب دیدم و بعد هم با جستجو و تحقیق بیشتر با ایشان آشنا شدم. برای من بسیار جالب است که در افغانستانی که تا کنون صد ها سال است حکومت قومی و متعصب حاکم بوده و اکنون در وضعیت بد امنیتی قرار دارند مطبوعات به شکل واضح رئیس جمهور و هر کس دیگر را به چالش می کشد. اما هیچ وقت کسی برای ایشان مزاحمت ایجاد نمی کند. در ایران که تاریخ با شکوه دارد و مهد فرهنگ و هنر است شعور مردم بالا است چرا حکومتی چنین ظالم دارد. آنچه من از اشعار هیلا صدیقی برداشت کرده ام چیزی جز حرف های مدنی نبوده ولی چرا؟….

بیان دیدگاه