سیمون وی، بازمانده‌ی هولوکاست و مبارز حقوق زنان- آن شومن

سیمون وِی بازمانده‌ی آشویتس، وزیر سابق بهداشت، عضو آکادمی فرانسه، و نخستین رئیس پارلمان اروپا بود. اول ژوئیه‌ی امسال، با گذشت یک سال از مرگ وی، پیکر او در حضور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای خاک‌سپاریِ دوباره به «پانتئون» منتقل شد که آرامگاه برجسته‌ترین شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی این کشور است. این مقاله مروری بر زندگی و کارنامه‌ی پربار اوست.
ادامهٔ نوشته

بنیاد پژوهش‌های زنان ایران و موضوع انتخاب سخنرانان-ناهید نصرت

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.
آزادی بیان و انتخاب سخنرانان بنابر تجربه من
بیست و نهمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران با عنوان «متحدان جنبش زنان ایران در منطقه و جهان» از هشت تا ده ژوئن ۲۰۱۸ در استکهلم برگزار شد؛ کنفرانسی مملو از دوستی‌ها و نامهربانی‌ها؛ حرمت‌گذاری‌ها و پرده‌دری‌ها؛ ترس‌ها و تردیدها و استواری‌ها. با این‌همه سئوال این است: آیا می‌شد از پیش آمدن حاشیه‌های کنفرانس جلوگیری کرد؟
ادامهٔ نوشته

روایت«ارغوان»از خشونت درمحل کار و«سیلی» کارفرما پروین محمدی

به گزارش خبرنگار ایلنا، «آن شب دیر وقت بود که به دفتر شرکت رفتم. باید حقوقم را هر طور که می‌شد، می‌گرفتم. بازاریابی هیچ حساب و کتابی ندارد؛ بیمه که جای خود دارد. پولمان معمولا پرداخت نمی‌شود. ماه آخر هم طبق معمول گفتند که فلان شرکت پولش را نریخته یا اجناس به مشتری نرسیده است. حتی حقوق ثبات را هم پرداخت نکرده بود. به مدیر شرکت گفتم با این بهانه‌ها که می‌آورید تنها می‌توانید پورسانت‌ها را کم کنید. اما این ماه حتی حقوق ثابت را هم نداده‌اید. دیگر خسته شده بودم. با خودم گفتم ‌یکجا این سکوت و بی‌اعتراضی‌ها باید تمام شود. برای همین به مدیر شرکت گفتم تا گرفتن حقوقم اینجا در دفتر‌ می‌مانم. مدیر شرکت از سماجتم عصبانی شد و وسایلم را پرت کرد داخل راهرو. به سمت خودم آمد و محکم هل‌ام داد به سمتِ در. نمی‌خواستم کوتاه بیابیم. سماجت کردم. باید پولم را می‌گرفتم. در را گرفته بودم و بیرون نمی‌رفتم. اما محکم سیلی زد به صورتم و با فحاشی از ساختمان یبرونم کرد.»
ادامهٔ نوشته

تجمع اعتراضی معلمان فارس مقابل اداره آموزش و پرورش

تجمع معلمان فارس مقابل اداره آموزش و پرورش/به فیش‌های حقوقی معترضیم
صبح امروز جمعی از معلمان استان فارس در اعتراض به فیش‌های حقوقی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند.
ادامهٔ نوشته