حق رأی زنان موجب نگرانی علماء اعلام !

حق رأی زنان موجب نگرانی علماء اعلام !
جهان زن ـ درست است که حق رأی زنان موجب نگرانی علماء اعلام است، امری که خمینی در نامه اش به محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران نوشت، اما امروز دولت طالبانی وارث خمینی   حق رأی تمامی مردم را، حتی در چهارچوب قانون اساسی خودشان، مخالف منافع حکومت اسلامی می داند. حکومت اسلامی و اساس آن، ولایت فقیه، در جوهر خود، حکومتی است طالبانی. آن چه باعث می شود که این حکومت نتواند در ایران به تمامی هدف های خود دست یابد، مقاومت گسترده ای که از زنان و مردان این دیار انجام گرفته و همجنان ادامه دارد. بدون این مقاومت دلیرانۀ زنان و مردان و جوانان پرشور کشور، ایران تحت حاکمیت ولایت امر مسلمین، وضعیتی بهتر از شرایط افغانستان در زمان حکومت طالبان نمی داشت. این امر در مورد زنان، به مراتب بدتر و دردناک تر است.
در دوزخی به نام جمهوری اسلامی ایران یک زن تنها و تنها به جرم زن بودن: حق ندارد رهبر شود، حق ندارد رئیس جمهور شود، حق ندارد رئیس مجلس شود، حق ندارد سفیر شود، حق ندارد قاضی شود، حق ندارد در مسابقات ورزشی شرکت کند، حق ندارد خواننده شود، حق ندارد به مردی که دوستش دارد ابراز علاقه کند، حق ندارد بدون اجازۀ پدرش با مرد دلخواهش ازدواج کند، حق ندارد از شوهر بدرفتارش طلاق بگیرد، حق ندارد کودکانش را پس از طلاق نگهداری کند، حق ندارد بدون اجازۀ پدر یا شوهرش گذرنامه بگیرد و یا به خارج از کشور سفر کند، ارث زن نصف ارث مرد است، دیۀ زن نصف دیه مرد است، گواهی دو زن در دادگاه برابر با گواهی یک مرد است و ……….
و اما دربارۀ حق شرکت در انتخابات و حق رأی دادن برای زنان: نخستین بار هنگام انقلاب مشروطیت داشتن حق رأی برای زنان مانند همۀ کشورهائی که دارای ساختار مردم سالار بودند پذیرفته شده بود. اما آخوندی خائن و جنایتکار به نام شیخ فضل الله نوری پس از سنگ اندازی های فراوان در راه مشروطه طلبان توانست این سخن خود را که رأی دادن زنان خلاف شرع انور و اطهر دین مبین اسلام است عملی کند و زنان از شرکت در انتخابات گوناگون محروم شدند و تا سال 1341 زنان در هیچ انتخاباتی نتوانستند شرکت کنند. در این سال رژیم پادشاهی با وجود همۀ گندکاری هایش می خواست برای بهسازی ایران برنامه هائی مانند اصلاحات ارضی و برپائی انجمن های ایالتی و ولایتی و شرکت زنان در انتخابات و داشتن حق رأی برای زنان را پیاده کند.
روح الله خمینی که از مخالفان سرسخت اصلاحات ارضی و از هواداران پر و پا قرص نظام ارباب – رعیتی بود و حق رأی برای زنان را نیز به پیروی از شیخ فضل الله نوری خلاف شرع انور و اطهر دین مبین اسلام می دانست! تلگراف زیر را در تاریخ 17 مهر ماه 1341 برای محمد رضا پهلوی پادشاه ایران فرستاد:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضور مبارک اعلیحضرت همایونی
پس از اهداء تحیت و دعا، به طوری که در روزنامه ها منتشر است دولت در انجمن‌های ایالتی و ولایتی اسلام را در رأی دهندگان و منتخبین شرط نکرده و به زن ها حق رأی داده است و این امر موجب نگرانی علماء اعلام و سایر طبقات مسلمین است.
بر خاطر همایونی مکشوف است که صلاح مملکت در حفظ احکام دین مبین اسلام و آرامش قلوب است.
مستدعی است امر فرمائید مطالبی را که مخالف دیانت مقدسه و مذهب رسمی مملکت است از برنامه‌های دولتی و حزبی حذف نمایند تا موجب دعاگوئی ملت مسلمان شود.
الداعی، روح الله الموسوی الخمینی – ۱۷ مهر ۱۳۴۱
صحیفۀ نور- جلد اول – صفحه ۷۸

البته پس از انقلاب اسلامی و یا بهتر است بگوئیم انتحار اسلامی! در سال 1357 و پس از آن که زندان آریامهری جای خود را به دوزخ اسلامی داد، رژیم دوزخی جمهوری اسلامی که به قول ایة الله منتظری وزارت اطلاعات آن به تنهائی روی شاه و ساواک را سفید کرد! توان بازگشت به گذشته را نداشت.
از این روی سیستم ارباب رعیتی به سیستم سرمایه داری مفت خور پرور تبدیل شد. به جای انجمن های ایالتی و ولایتی شوراهای اسلامی شهر و روستا برپا شدند و انتخابات نیز چیزی نشد به جز انتصابات حضرت ایة الله العظمی امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان!!!

2 پاسخ

  1. انتحار اسلامی!
    کلمه بسیار زیبایی به کار برده ای. آفرین ، خلاقیت خوبی است.

    سالیان سال اسلام را با دروغ زنده نگهداشتند ولی با نمایش چهره واقعی دست به عملیات انتحاری زده اند.
    میشه در مورد همین یک کلمه ات یک مطلب نوشت.
    ممنون از لینکی که داده ای.

    ماریه قبطی

    این مطلب را دنبال کن. میتوان به سختی بر دین تاخت با این مطلب.
    فردا اگر وقت کنم مینویسمش و منبعی برای مطالعه اش خواهم گذاشت.

    درود بر آزادی و آزادیخواه.
    شما یکی از قهرمانان من هستید.

  2. بررسی شعارهای رژیم زن ستیز دربارۀ حجاب و بی حجابی

    این هم ترجمه یک ویدیو برگرفته از سایت شما.
    میتوانید مطلبتان را با قرار دادن ترجمه کاملتر کنید.
    اگر دلت خواست بنویس ترجمه از من

بیان دیدگاه