اشعار ماندنی از سیمین بهبهانی

سیمینمن با تو سودا می کنم / سیمین بهبهانی

گفتا که می بوسم تو را ، گفتم تمنا می کنم
گفتا اگر بیند کسی ، گفتم که حاشا می کنم

گفتا ز بخت بد اگر ، ناگه رقیب آید ز در
گفتم که با افسونگری ، او را ز سر وا می کنم
ادامهٔ نوشته

چند گزارش از مراسم تشییع سیمین بهبهانی

مراسم سیمین بهبهانیمراسم تشیع پیکر سیمین بهبهانی شاعر و غزلسرای نام آور ایران صبح امروز جمعه ۳۱ امرداد با حضور جمع زیادی از علاقه مندان وی وهمچنین اهالی ادبیات وموسیقی وبزرگان این عرصه در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در ابتدای این مراسم ابوالحسن تهامی‌نژاد پیشکسوت دوبله و داماد سیمین بهبهانی طی سخنانی با تشکر از کسانی که امروز برای تشیع پیکر بهبهانی آمده‌اند گفت: امروز آغاز زندگی جاودانه سیمین بهبهانی است و چند روز پیش فقط جسد وی زوال پیداکرد. غزل بانوی شعر ایران امروز زندگی جاودانه‌ای را شروع کرده است و از رهگذر غزل وشعر،سیمین بهبهانی همچون حافظ ومولانا همیشه زنده وپاینده است و باکی نداریم که امروز فقط پیکرش را به خاک بسپاریم.
وی ادامه داد: سیمین بهبهانی گفته بود یا من را در امام‌زاده طاهر درکنار مزار همسرم دفن کنید یا آنکه مرادر بهشت زهرا درکنار مزار پدرم وفرزندان بهبهانی گزینه دوم را انتخاب کردند همین.
ادامهٔ نوشته

کودکان و جنگ!صلاح الدین نادری _ فعال حقوق کودکان

همیشه و درهمه جنگ ها کودکان قربانیان اصلی هستند. این قضیه فقط به جنگ داعش در عراق و سوریه برنمی گردد و در همه جنگ ها و با هر مرام و مسلکی از جانب هر دو طرف درگیر جنگ،غالبأ حقوق کودکان و زندگی آن ها تحت تاثیر و در معرض تهدید جدی قرار می گیرد. جدای از اینکە در بسیاری از نقاط دنیا، خود کودکان نیز بە عنوان جنگجو بە خدمت اهداف گروە ایزدی های فراری از دست داعشو جنبشهای مسلحانە در می آیند. بر اساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسف: در دهه اخیر دست کم ۳۰۰ هزار کودک سرباز در بیش از ۳۰ درگیری جنگی حضور داشتەاند، ۲ میلیون کودک براثر جنگ از بین رفته و۶ میلیون نفر نیز برای همیشه ناتوان شده اند.
ادامهٔ نوشته