هاله سحابی را در مراسم تشییع پدرش کشتند!

هاله سحابی را در مراسم تشییع پدرش کشتند!
جهان زن ـ هاله سحابی را در جریان ربودن پیکر پدر، کشتند. این رسمی است که در حکومت اسلامی دیگر به سنت تبدیل شده است. پیکر مرده گان هم از دست مقامات امنیتی در امان نیستند. مرگ هم نمی تواند آرامشی برای فعالان سیاسی و مدنی بدنبال داشته باشد. تسلط امنیت چی ها در جریان تشییع جنازه و خاکسپاری پیکر ناصر حجازی را پیش از این دیده بودیم. و حالا شاهد دزدیدن پیکر عزت الله سحابی هستیم و اعتراض دخترش، هم به قیمت جانش تمام شد. و این همه در حکومتی اتفاق می افتد که مروج و مدافع مراسم مذهبی و سنت های مرسوم است. اما وقتی همین مراسم مذهبی و سنت های مرسوم باعت تجمع مردم می شوند و امکان شکل گیری اعتراضات مردمی را بوجود می آورد، ترس را بر جانشان مستولی می سازد و قید همه چیز و حتی اعتقاداتشان را هم می زنند. این رسم و سنت همه ی حکومت هائی است که مستبدانه بر جان مردم حاکم شده اند. در برابر چنین حکومتی دیگر نمی توان با دهان بسته اعتراض کرد. باید با سازماندهی های گسترده، این خشم متراکم شده را جهت داد و علیه استبداد حاکم به فریادی رسا تبدیل کرد.
هاله سحابی به پدر پیوست
یکی از ماموران به شدت عکسی از مهندس سحابی را که هاله سحابی به سینه خود می فشرد، کشید و بر اثر مقاومت هاله بر زمین افتاد و دیگر بلند نشد….
هاله سحابی فرزند عزت الله سحابی تنها یک روز بعد از درگذشت پدرش در مراسم تشییع جنازه پدر پس از برخورد ماموران امنیتی و انتقال به بیمارستان دچار ایست قلبی شده و از دنیا می رود. بنا به اخبار رسیده به کلمه صبح امروز در مراسم تشییع جنازه عزت‌الله سحابی وقتی ماموران امنیتی برای بردن جنازه دخالت می‌کنند هاله سحابی، دختر مرحوم سحابی، به آنها اعتراض می‌کند و نیروهای امنیتی با او و جمع حاضر برخورد میکنن.
هاله سحابی به بیمارستان منتقل و در آنجا از دنیا می رود. هم اکنون جو امنیتی ویژه ای در مراسم و محدوده لواسان حاکم است
هاله سحابی ۵۴ ساله، قرآن پژوه و از فعالان سیاسی و اجتماعی و حوزه زنان بود که به در حوادث بعد از انتخابات شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی او را به دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد .
وی در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان بود که به دلیل وخیم بودن حال پدرش از زندان مرخصی گرفت.
خبر تکمیلی:
سایت میزان نیوز وابسته به نهضت آزادی نیز گزارش داد
به گزارش خبرنگار میزان یکی از ماموران به شدت عکسی از مهندس سحابی را که هاله سحابی به سینه خود می فشرد، کشید و بر اثر مقاومت هاله بر زمین افتاد و دیگر بلند نشد.
یحیی شامخی، فرزند هاله سحابی در مصاحبه با میزان این خبر را تایید کرده و گفت: موقعی که پیکر مهندس را برای تشییع بیرون آوردیم ماموران جلوگیری کردند و اجازه تشییع ندادند، جر و بحث شدید شد و فضا متشنج بود. خیلی اذیت کردند و بالاخره جنازه را به زور کشیدند و بردند.
نوه مهندس سحابی افزود: جنازه را که به زور کشیدند مادرم افتاد. بی هوش بود، تا دکتر به ما گفت ایست قلبی کرده.
کلمه ـ چهارشنبه, ۱۱ خرداد, ۱۳۹۰

هاله سحابی به شهادت رسید
در اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی

به گزارش جرس، هاله سحابی صبح امروز در صف جلو تشییع کنندگان پیکر مهندس سحابی به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و لباس شخصی اعتراض کرده، مورد حمله آنان قرارمی گیرد.
گزارش منابع موثق جرس از تهران و لواسان حاکی است، ماموران مانع طی مسیر برای تشییع پیکر مهندس سحابی شده اند. هاله سحابی که دسته گلی بدست داشته و جلوی همه حرکت می کرده با ممانعت ماموران مواجه می شود. ولی او می گوید باید از همین مسیر تشییع جنازه صورت گیرد. با مقاومت او ماموران با وارد آوردن ضربات لگد و … به شدت او را مضروب می کنند .او بیهوش می افتد و دکتر پیمان او را به بیمارستان منتقل می کند. اما متاسفانه معالجات بی حاصل مانده، دختر ارشد مهندس سحابی به شهادت می رسد.
هاله سحابی، ۵۴ ساله، قرآن پژوه، همکار مطبوعاتی نشریه چشم انداز ایران و از فعالان حقوق زنان در ایران بود. وی عضو «مادران صلح» ایران بود و در جریان حوادث پس از انتخابات، در روز تحلیف احمدی نژاد مقابل مجلس شورا، بازداشت و روانه زندان شد. سحابی پس از بازداشت موقت، در شعبه 26 دادگاه انقلاب محاکمه و به دو سال حبس محکوم گردید. وی تا دو هفته پیش که با وی اجازه مرخضی داده شد، در زندان اوین محبوس بود.

مراسم عزاداری هاله سحابی اعلام می شود

فریدون سحابی برادر مرحوم سحابی و عموی هاله در گفت و گوی تلفنی هق هق گریه اجازه صحبت به او را نمی دهد تنها می گوید : شنیدم هاله فوت کرده است.
خانه سحابی ها درعزاست . همه در بهت و ناباوری و غرق در ماتم اند . صدای شیون از هر گوشه شنیده می شود. ساعتی قبل خانواده سحابی رسما اعلام کردند که هاله سحابی به رحمت خدا رفت و از جمعیت حاضر خواستند که خانه را ترک کنند تا برای مراسم خاکسپاری هاله سحابی برنامه ریزی اولیه را انجام دهند.
همچنین مهندس صباغیان از اعضای نهضت آزادی ایران تحت تاثیر وضعیت پیش آمده دچار فشار فلبی و تهوع شده و به بیمارستان منتقل می شود.
هاله سحابی، ۵۴ ساله، قرآن پژوه و از فعالان سیاسی و اجتماعی و حوزه زنان، روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ و همزمان با مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس ایران، در خیابان های اطراف مجلس بازداشت شده بود. او بعد از حدود ۱۳ روز با تامین وثیقه از زندان آزاد شد اما شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی او را به دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.
هاله سحابی، فرزند زندانی عزت الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی مذهبی، شرط مقامات زندان برای نوشتن تعهدنامه برای آمدن به مرخصی را رد کرد. بپس از تشدید بیماری آقای سحابی، خانواده هاله سحابی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند برای او تقاضای مرخصی کردند، اما مقامات زندان شرط مرخصی را، نوشتن تعهدنامه اعلام کرد.

3 پاسخ

  1. خدا لعنتت کنه دیکتاتور خامنه ای
    یه روزی تو اشکای ما غرق میشی!!!!!

  2. اگر ماجراي تهديد آن مردک بي‌همه‌چيز درست باشد، چند نکته را بايد در نظر داشته باشيم:‏

    ‏1. ما با عده‌اي اندک اما قوي طرف هستيم که هدفشان ايجاد درگيري‌هاي شديد و خونين، جنگ داخلي، اسقاط نظام و حتي تجزيه‌ ايران است. همراهي با اين گروه و خواست‌هايشان در هيچ مقطع و تا هيچ‌چا به نفع هيچ کس نيست.‏

    ‏2. ماجراي امروز صبح اگر آغاز اين تلاش‌هاي التهاب‌ساز و نابودکننده باشد، بايد منتظر ضربه‌هاي نامنظم، متوالي و غيرقابل پيش‌بيني ديگري نيز باشيم. آن‌ها دنبال آشوب عمومي هستند و طبيعي است که به هر گروهي ضربه‌اي بزنند، به معترضان، به اقوام مختلف، به مرزنشينان، به اهل سنت، به اقليت‌هاي ديني، به ثروتمندان، به فقيران، به هر گروهي ضربه‌اي عجيب و گيج‌کننده.‏

    ‏3. مراسم اين چند روز آيندهي بهشت زهرا از جاهايي است که شايد هدف بگيرند. اگر چون‌اين شود داغ‌ديدگان ا‌مروز و داغ‌ديدگان آن روز، رو در روي هم خواهند ايستاد، بي اين که بدانند چه کسي چون‌اين مي‌خواهد.‏

    ‏4. بايد از ترس بي جا، خوش‌بيني بي‌جا، احساسات بي جا و مخرب پرهيز کنيم و اين يعني براي ما که تمام عمر با «من ديگه حاليم نيس» و «من ديگه اين يکيو کوتا نميام» زندگي کرده‌ايم و به هر ابلهي اجازه مي‌دهيم با يک جمله‌ «اي بي‌غيرت. غيرتت هم‌اين بود؟» آتشمان بزند و به جان هر که مي‌خواهد بيندازد، الان موقعيت بسيار سختي پيش آمده است.‏

  3. آقای خامنه ای مطمئا باش قبرت را شخم خواهیم زد!

بیان دیدگاه